1602 LCD vezérlés I2C kommunikációval

 

2 Projekt --1602 LCD vezérlés I2C kommunikációval -- V1.1

by Roboworld Hobbielektronika

Rövid leírás:
Ebben a rövid kísérletben megtanítunk, hogyan is kell egy LCD kijelzőn betűket, karaktereket, számokat megjeleníteni, valamint saját karaktereket egyaránt. Az általunk használt kijelző 16 karakterből és 2 sorból álló I2C kommunikációval ellátott kijelzőpanel. Lássunk is neki.

Hardware:
   1 db Arduino Uno
   1db 1602 LCD kijelző I2C kommunikációval
   Jumper kábel

Kapcsolási rajz: 
 A kapcsolás megépítése után következzen a kijelző programozása. Először hozzá kell adnunk az 1602 LCD library-jét (NewliquidCrystal) az Arduino IDE libraries nevű mappájához. Ezt a következőképp tudod megtenni.

Lépések: 
1. Töltsd le NewliquidCrystal library-t a fenti link segítségével
2. Nyisd meg az Arduino IDE-t
3. Felső sorban Vázlat/ Könyvtár tartalmazása/ .ZIP könyvtár hozzáadása…
4. Válaszd ki NewliquidCrystal.zip fájlt onnan ahová letöltötted.
5. Open
6. Kész, hozzáadás sikeres


A 2. projektben 3 féle esetet mutatunk be neked a kijelzőn:

                                               1. Betűk megjelenítése, kurzor mozgatása,
                                               2. Betűk, karakterek mozgatása a kijelzőn
                                               3. Speciális karakterek készítése és mozgatása
I2C kommunikáció
Ahhoz, hogy az Arduino és a kijelző tudjon kommunikálni egymással meg kell adni a megfelelő I2C címet(address). Esetünkben ez a cím: 0x3F, azonban ez eltérhet.
Az address meghatározásához egy segédprogramot fogunk használni, amelynek a neve i2c_scanner.ino. Innen tudod letölteni
Letöltés után nyisd meg a fájlt az Arduino IDE-ben és töltsd fel az Arduino-ra. Sikeres feltöltés után nyisd meg a Serial Monitort, amely megadja a megfelelő címet, amire nekünk szükségünk van.

Ezután ezt a címet megkell adni később saját programodban. ( A mintaprogramban a helyes cím található).


Abban az esetben, ha nem 0x3F akkor nem kell más tenni mint átírni 0x3F-et arra amit az i2c_scanner adott (pl: 0x27).

Első eset
Az első eset megismeréséhez nyisd meg az Arduino IDE-be (Fájl/Megnyitás) a roboworld_LCD_I2C.ino nevű fájlt, majd töltsd fel az Arduino-ra. Itt megismerkedhetsz azzal, hogyan is kell betűket és karaktereket megjeleníteni egyszerű utasításokkal. A programban minden részletesen le van írva.

Megvalósítás


Második eset
A második eset megismeréséhez nyisd meg az Arduino IDE-be (Fájl/Megnyitás) a roboworld_LCD_I2C_2.ino nevű fájlt, majd töltsd fel az Arduino-ra. Itt megismerkedhetsz, hogyan is kell a már megjelenített karaktereket mozgatni a kijelzőn.


Megvalósítás

Harmadik eset
A harmadik eset megismeréséhez nyisd meg az Arduino IDE-be (Fájl/Megnyitás) a roboworld_LCD_I2C_spec_char.ino nevű fájlt, majd töltsd fel az Arduino-ra. Itt megismerkeszhetsz, hogyan is kell saját karaktert készíteni. A példában egy smile-t generáltunk. A mychar[8] tömbben lévő 0-kat ha átírod 1-re akkor az azokhoz tartozó LCD pixelek világítani fognak. Így könnyedén lehet generálni egy nyilat vagy egy négyzetet és így tovább.

Megvalósítás


Letöltés
A projekthez tartozó linkek alább találhatóak.
A leírás PDF-ben : Itt található
Mintakód: Itt található
Library : Itt található
I2C Scanner: Innen tudod letölteni




Megjegyzések